Po raz czwarty za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, telewizji i radia, Kościół Adwentystów w Meksyku przeprowadził na żywo serię programów ewangelizacyjnych.
30 PAŹDZIERNIKA 2024 (NR 1012) [Adventist.news|Daniel Kluska]
Ośmiodniowe wydarzenie, pod hasłem „Jezus jest wystarczający”, odbyło się w dniach 14-21 września 2024 roku w Tuxtla Gutiérrez w stanie Chiapas i było momentem kulminacyjnym całorocznych programów realizowanych we wszystkich pięciu Diecezjach Kościoła Adwentystów w Meksyku.
– Zachęcaliśmy każdego z członków w naszych zborach, do stania się posłańcem nadziei. Kiedy w dzisiejszym świecie mamy tak wiele możliwości realizacji marzeń, warto podkreślać, że wszystkim czego człowiek potrzebuje i co może dać prawdziwe spełnienie, to Jezus. Są rzeczy, których sami nie możemy osiągnąć, ale z Jezusem wszystko jest możliwe – powiedział Ignacio Navarro, przewodniczący Kościoła Adwentystów w Meksyku.
Dzięki wysiłkom liderów i członków Kościoła, seria osiągnęła rekordowy zasięg w internecie. W niektórych momentach programu organizatorzy odnotowywali ponad 27 tys. różnych urządzeń połączonych na żywo przez Facebook i YouTube. To znaczący wzrost w porównaniu do 17,5 tys. jednoczesnych połączeń w 2023 roku, 14,4 tys. w 2022 roku i ok 10 tys. w 2021 roku. Tysiące kolejnych użytkowników obejrzało program po zakończeniu transmisji na żywo.
Oprócz platform cyfrowych, seria była także emitowana na 20 stacjach radiowych w Meksyku, Hope Channel Inter-America oraz 3ABN Latino. Łączne wysiłki organizatorów doprowadziły do chrztu ponad 12 tys. nowych członków we wszystkich pięciu Diecezjach.
Wśród ochrzczonych ludzi w Chiapas była Marien Alejandra Román, prezydentka Dystryktu Miejskiego Emiliano Zapata. Do udziału w serii została zaproszona przez lokalnego pastora.
– Dorastałam w rodzinie adwentystycznej, ale w wielku 15 lat odeszłam od Kościoła, aby lepiej poznać świat – przypomina Marien. – Dwa miesiące temu, kiedy przechodziłam przez plac miasta, pastor reklamujący wydarzenie a którego spotkałam, okazał się tym samym, który kilka lat wcześniej wysyłał mi w trakcie pandemii kojące teksty Pisma Świętego. Bardzo się ucieszyłam. Poztsanowiłam przyjść na wieczorną transmisję wykładu. – opowiada.
– Nigdy nie myślałam, że wrócę do Kościoła. Jednak po wysłuchaniu wszystkich wykładów czułam, że Bóg znów mnie powołuje. Wtedy podjęłam decyzję o chrzcie. Jezus postawił mnie jako liderkę lokalnej społeczności i teraz chcę być dla wszystkich mieszkańców mojego miasta prawdziwym ambasadorem Dobrej Nowiny – podkreśla Marien.
W innym miejscu w Chiapas kolejne 38 młodych ludzi z rejonu Huehuetán Estacion, podjęło decyzję chrztu. Wszystko zaczęło się od Edgara Angela Zuñigi, byłego narkomana, który po swoim nawróceniu zdecydował się nie opuszczać środowiska narkomanów i głosić im Dobrą Nowinę.
Po raz pierwszy Kościół zainwestował również w reklamy dedykowane do konkretnej grupy użytkowników, na platformach takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Spotify i TikTok, docierając do ponad 6,5 miliona osób!
AAI
Źródło: https://adwent.pl/wyjatkowy-zasieg-akcji-misyjnej-w-meksyku/