24 października 2024 roku w warszawskim Sound Garden Hotel, odbyło się długo wyczekiwane BEIKS Media Show. Jednodniowe spotkanie zgromadziło profesjonalistów i pasjonatów z branży foto, wideo i branży filmowej.
27 PAŹDZIERNIKA 2024 (NR 1011) [AAI |Arkadiusz Piętka / Daniel Kluska]
[Fot.: BEIKS, Arkadiusz Piętka, Mariusz Lezniak]
Wydarzenie było okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami technologicznymi oraz pogłębienia swoich umiejętności, dzięki licznym seminariom i warsztatom praktycznym.
BEIKS Media Show po raz pierwszy odbyło się w 2016 roku. Wydarzenie zostało zorganizowane przez firmę BEIKS, która od 1997 roku specjalizuje się w dystrybucji profesjonalnego sprzętu filmowego, telewizyjnego i fotograficznego w Polsce.
Pierwsza edycja w 2008 roku miała na celu zgromadzenie profesjonalistów i entuzjastów branży medialnej, aby zaprezentować najnowsze technologie, sprzęt oraz oprogramowanie. Od tego czasu BEIKS Media Show stało się wydarzeniem cyklicznym a spotkania odbywały się w kilku miastach Polski, takich jak: Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk i Poznań.
Podczas tegorocznego spotkania, uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w wykładach prowadzonych przez uznanych ekspertów z branży. Specjaliści dzielili się wiedzą na temat najnowszych kierunków rozwoju technologii filmowej i fotograficznej. Wśród poruszanych tematów znalazły się m.in. zaawansowana edycja wideo, wykorzystanie sztucznej inteligencji w produkcji filmowej oraz innowacyjne techniki fotografii cyfrowej.
W tegorocznym wydarzeniu wzięli udział również przedstawiciele ORTV „Głos Nadziei”. Dla nich szczególnie interesujące okazały się rozwiązania oferowane przez Blackmagic Design, kluczowe dla ich dalszych działań w zakresie produkcji programów telewizyjnych i radiowych.
– Najbardziej zaciekawiły mnie warsztaty dotyczące kamery Blackmagic PYXIS. Zanim zakupiliśmy obecne kamery do „Głosu Nadziei”, przez chwilę zastanawialiśmy się nad zakupem właśnie tego modelu. PYXIS ma takie cechy, które mogłyby się przydać w produkcji innego typu materiałów niż te, realizowane bezpośrednio w studiu – powiedział Tomasz Szydłowski, kierowników projektów w ORT „Głos Nadziei”.
Dużą atrakcją była strefa wystawowa, gdzie zaprezentowano najnowsze urządzenia i technologie od ponad 150 czołowych marek. Uczestnicy mogli testować różnorodne sprzęty, takie jak kamery, obiektywy, drony oraz akcesoria do nagrywania. Bezpośredni kontakt z producentami oraz możliwość testowania sprzętu na miejscu, pozwoliły odwiedzającym zdobyć cenne informacje oraz porównać dostępne na rynku rozwiązania.
Organizatorzy zadbali o bogaty program obejmujący ponad 40 godzin wykładów i warsztatów, odbywających się równocześnie w sześciu salach. Uczestnicy mieli szeroki wybór tematyczny i mogli dostosować harmonogram warsztatów do własnych potrzeb. BEIKS Media Show 2024 stało się nie tylko miejscem wymiany wiedzy, ale także okazją do nawiązywania cennych kontaktów, co może być kluczowe w dynamicznie rozwijającej się branży technologii foto-wideo.
– Jesteśmy wdzięczni Bogu, że w erze oszałamiającego rozwoju technologii, Kościół Adwentystów Dnia Siódmego w Polsce trzyma rękę na pulsie, aby stale podnosić jakość naszych programów, zarówno pod względem merytorycznym, jak i technicznym” – powiedział Arkadiusz Piętka, redaktor techniczny ORTV „Głos Nadziei”.
BEIKS Media Show po raz kolejny potwierdziło swoją pozycję jako jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce, oferując unikalną przestrzeń do wymiany doświadczeń i zapoznania się z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi. Być może nie wszystkie rozwiązania od razu uda się wprowadzić do medialnych instytucji Kościoła, jednak warto śledzić kierunek w jakim podąża technologia.
AAI
Źródło: https://adwent.pl/glos-branzy-okiem-glosu-nadziei/